Subotom u 10h > Emisija VRTEŠKA sa Sabinom Čukle, Radio Konjic

Iz recenzije: Potraga za srećom

AddThis

Edina Dizdarević, dipl. komparatista i bibliotekar

Konjic ; 14.05.2004

promocija knjige Potraga za srećom

Prije svega da se zahvalim gospođi Senki Bešlić što se potrudila da nam približi književnost istočnjačkih narda, onosno iranskih pisaca. Znamo da je kod nas ta književnost malo prevedena, pogotovo za djecu. Do sada su to bila djela izrazito vjerskog karaktera ali priče "Potraga za srećom" su književnost kao umjetnost,  veoma poučne i zabavne. One također imaju vjersku komponentu kako kaže gospodin Bajro Perva što je svakako razumljivo kad se zna da je Islam način življenja.

Kod nas su uglavnom do sad prevedena djela knjiženosti za djecu zapadnih zemalja i pozanti su nam pisci:

Andersen, braća Grim, Danijel Defo, Luis Kerol, Zana Grej, Karl Maj i td. Ovo su svakako zaimljivi i kvaltetni pisci, da me ne bi pogrešno shvatili, želim reći da je našoj djeci zaista potrebno približitiknjiževnost istočnih zemalja kako bi se kao ličnost obogatili. Upoređujući način života i razmišljanja Istoka i Zapada ne bi bili jednostrani i sigurno bi bili sami u stanju izabrati što im se dopada a ne ono što im ne nametnuto.

"Potraga za srećom" su poučne priče koje kod djece bude osjećaj odogovornosti, istinitosti, istrajnosti, prijateljstvo kod djece bude sv ona lijepa osjećanja  odnosno uči ih onim životnim situacijama kako  će se ponašati da ne bi ostali duhovno mali.

Priče su tako jednostavno ispričane, prilagođene  djeci ali u sebi nose pouku velikih književnih djela.

Ono što je zanimljivo u ovim pričama da su obične životne situacije ispričane bajkovito kao što je u priči "Snježno putovanje". Pisac nije izmišljao dobre vile i patuljke za motiv priče mu je bila normalna zimska pojava, padanje snijega. Način kako pada snijeg i stvaraj se oblaci pisac je ispričao bajkovito tako da djeca pored toga što se zabave, nauče  i prirodnim promjenama o tome kako je čovjk povezan sa njima i kako u skladu sa tim promjenama treba da se ponaša. Svaka pahuljica je jedna životna priča, životna filozofija. Svaka priča nosi jedn životnu pouku zato prepuštam vam da ih pročitate i vidjet će te da su ove prče zaista jedan literarni užitak.

Još jednom zahvaljujem gospođi Senki i želim joj puno sreće u njnom daljem radu.

Obavijesti me!